NOL Fórum
2017. Szeptember. 25, 17:55:08 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: E-mail címek ellenőrzése
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Reklámokról  (Megtekintve 8582 alkalommal)
Aham...
Hero Member
*****
Hozzászólások: 6 180


« Dátum: 2002. December. 29, 12:36:20 »



Miért szereted őket?

Vagy miért utálod?
Naplózva
markus
Newbie
*
Hozzászólások: 219


« Válasz #1 Dátum: 2002. December. 29, 22:44:12 »

Ez igy olyan nagy kerdes, hogy sohasem tudnank valaszolni ra.
Javaslom - hogy jussunk valamire:

- mi a velemenyetek a GYERMEKEKNEK cimzett reklamrol? (TV, postai kuldemenyek, ujsag, plakatok, arukapcsolasok, elelmiszercsomagolas, stb-stb)

Errol mostansag nagy vita van az EU-ban, Svedorszag kategorikusan NEM engedne - persze pl a muholdas kereskedelmi TV kicsuszik ezalol, az amerikai reklamszovetseg meg arra hivatkozik, hogy ez egy fontos modja a gyerekek ertelmes fogyasztova nevelesenek (?). Ugy nez ki, hogy a sved elvek dominalnak, de ki tudja...
Naplózva
AvenárT
Hero Member
*****
Hozzászólások: 11 969


« Válasz #2 Dátum: 2002. December. 29, 23:11:47 »

A piacgazdaságnak része a reklám. Lehet utálni, de elkerülni szinte lehetetlen. A gyerekek a leginkább befolyásolhatók, mert még könnyen befolyásolhatók.
Egy ritmusos, színes reklám, az árucikkhez kapcsolt bóvli, főként ha gyűjthető, nagyon vonzó lehet számukra. A szülő meg fizet.

Nehéz lesz korlátozni ezeket a reklámokat. Ráadásul milyen szabályokkal.
A Lego jöhet, a Play Mobil nem? Miért?
Ki fogja megállapítani, hogy melyik csoki, játék, ruha, pelenka, shampon jöhet, melyik nem?

Vagy mindezeket a szülőknek kezdik reklámozni, azzal az áttétellel, hogy vegyék meg a gyereküknek, mert ettől okosak, egészségesek, stb. lesznek a gyerekeik. Van már ilyen reklám is.
A gond az, hogy a szülőnek szóló reklámot is a gyerek figyeli, jegyzi meg inkább.
Naplózva
AvenárT
Hero Member
*****
Hozzászólások: 11 969


« Válasz #3 Dátum: 2002. December. 29, 23:13:59 »

Svédországban remek az oktatás, és nagy figyelmet fordítanak a gyerekekre, egyáltalán a családokra.
Ennek nálunk nincsenek alapjai. Ill. éppen csak vékony alapok vannak, amiről hiányzik egy stabil épület.
Naplózva
reason
Newbie
*
Hozzászólások: 8


« Válasz #4 Dátum: 2002. December. 30, 08:08:21 »

a reklámok nagyban segítenek abban,hogy milyen mobiltelefont,szolgáltatást,cípőt vegyünk ill. használjunk.Nem mindig annak a terméknek vagy szolgáltatásnak van a legjobb minősége aminek a legjobb vagy legnagyobb a reklámja.
Mostanában (legalábbis úgy veszem észre) az embereknek az olyasfajta reklám(ozás) tetszik amiben inkább valmilyen,a termékhez illő környezetben,probálják népszerűsíteni a piacra dobandó árút.Viszont vannak olyan cégek,amelyek minnél inkább azt probálják a vásárlókba belemagyarázni,hogy "VEDD MÁR MEG AZT AZ IZÉT".Még valami:mostanában a reklámok viccesek is tudnak lenni.
Naplózva
markus
Newbie
*
Hozzászólások: 219


« Válasz #5 Dátum: 2002. December. 31, 23:56:59 »

A gyermekeknek cimzett reklam altalaban kihasznalja azt, hogy a cimzett nehezen tud (még) kulonbseget tenni a "valos" vilag es a reklamban megjeleno "alom, fiktiv sstb"- vilag kozott.
A gyermekek (hala istennek) nem elnek annyira osztalytarsadalomban, mint a szuleik (a Kindertojas lehet olcso dolog a egy csaladban, mashol viszont szuksegtelen luxus). Az a gyerek, aki nem kapja meg, szomoru lesz, es pont az o szulei nehezen tudjak megmagyarazni, miert is teljesen szuksegtelen es egy csalas az egesz...
En (foglalkozom szociologiaval is) azt latom, hogy az idetlen reklamok kenyszeritik eloszor a szuloket arra, hogy megmagyarazzak a gyerekeknek: mi szegenyek vagyunk...
Ezt valoban meg kell magyarazni, de igy?
Naplózva
Aham...
Hero Member
*****
Hozzászólások: 6 180


« Válasz #6 Dátum: 2003. Január. 04, 13:31:30 »


A felvetésed nagyon jó, viszont a > szükségletet < a piac szereplői teremtik, a reklámoknak nincs közük hozzá.

De az elmúlt évtizedekben megjelent "szükséglet-teremtés" (pl. mobiltelefon)
nagyon izgalmas téma, amelyet sokkal jobban követ a fogyasztó, mint a reklámokat.
Naplózva
AvenárT
Hero Member
*****
Hozzászólások: 11 969


« Válasz #7 Dátum: 2003. Január. 04, 14:04:26 »

Ha nem valódi a szükséglet, akkor lefut az árucikk divatja. Pl. tamagocsi a gyerekek között.
A mobiltelefont először azok vették meg, akiknek fontos volt az álladdó elérhetőség, aztán akik ebben a színben szerettek volna feltűnni. Végül kiderült, hogy az aggódó szülő is utólérhetio vele a focizó gyerekét, a vásárló férjnek oda lehet szólni, hogy a só is elfogyott stb. Végül az is rákényszerült a megvásárlására, aki nem szerette, nem akarta, mert valóban vannak helyzetek - pl. baleset, váratlan üzleti ügy, gyerek születés - amikor nagyon jó, ha azonnal tudsz telefonálni. Persze iszonyatosan nagy üzlet lett, hogy a fiatalok egész nap használják csak úgy buliból.
Naplózva
AvenárT
Hero Member
*****
Hozzászólások: 11 969


« Válasz #8 Dátum: 2003. Január. 04, 14:16:16 »

Reklám régen is volt. Mihelyt megjelentek az első újságok, azonnal hírdettek benne valamit. Hajnövesztőt, kakaót, úriasszonyoknak fűzőt, nyaralást.
Nálunk 89 óta lendült igazán fel ez az üzletág. Az emberek nem szoktak hozzá, hogy egy reklám hazug is lehet. Ezért eleinte rengeteg visszaélés volt. A pilótajáték típusú lakás, autó reklámok aztán megszűntek. Emlékeztek a biokukac károsultjaira? Uramisten, szerencsétleneken még röhögtek is!
A mai reklámok gyakran idegen kultúra színeit hozzák. Az amerikai reklámok közül - legalábbis azt hiszem, amerikai - az a gabonapehely reklám volt viszolyogtató, amelyikben a ragyogó fogsorú mama, papa reggel a kisfiút kérdezgeti az országok fővárosairól. Bangkok nyögi be a megokosodott kislány az utolsó választ.
Borzalmasak azok a reklámok, amelyekben az a poén, hogy a szülő, testvér, bárki ellopja a másik elől a reklámozott ennivalót.
Arról nem beszélve, amikor a tárgyakat emberi tulajdonságokkal látják el. Ez lehetne humoros is. De tömény zagyvaság pl. az a reklám amelyikben két lajhár sajnálja Edét, aki valamilyen autóként reinkarnálódott. A vallási hülyeség, a sztori mellett már az nem is marad meg, mi a fenét reklámoznak.
A reklám regények is mostanában alakultak ki. Ezek olyanok mint egy mini szappanopera. Ezért főként a gyerekek jegyzik meg.
Naplózva
AvenárT
Hero Member
*****
Hozzászólások: 11 969


« Válasz #9 Dátum: 2003. Január. 04, 14:18:55 »

Régi reklámparódiákat meséltek nekem. Nem tudom, ismeritek-e?

"Royal bútor, Royal kasztni,
Royal ágyban legjobb ... aludni."

"Elvtárs haladj a korral!
Bsszál cippzáras kotonnal!"
Naplózva
AvenárT
Hero Member
*****
Hozzászólások: 11 969


« Válasz #10 Dátum: 2003. Január. 04, 14:24:05 »

Most éppen a katolikus egyház reklámján nem tudom, hogy röhögjek, vagy fogadjam el.
A házastársi hűséget reklámozzák.
Mi jön ezután?

Apácatoborzó? Metélkedjünk Áron rabbinál?
Bármennyire értékes dolgot reklámoz az egyház a műfaj nem valami értékes. A hatásáról sem vagyok meggyőződve.
Naplózva
ember_
Full Member
***
Hozzászólások: 2 471


« Válasz #11 Dátum: 2003. Január. 04, 14:26:01 »

Engem, mint reklámfigyelőt, a „reklámtemető” téma tart izgalomban!
Beszélnél róla, nekünk!
Most ezt komolyan kérem, semmi átverés!
Naplózva
KapitányG
Hero Member
*****
Hozzászólások: 27 453


« Válasz #12 Dátum: 2003. Január. 04, 16:02:09 »

Gondolom, hasonlóan röhögési ingerrel küzdesz mondjuk a dohányzás-elleni propagandán, az AIDS-elleni védekezésre való felhívásokon (bár ezt még felfoghatod óvszer-reklámnak), a véradásra felszólító plakátokon

Szociológusok, demográfusok igen hosszú idő negatív tendenciaként értékelik a házasságkötések csökkenő számát, a válások gyakoriságának rohamos növekedését
Társadalmi probléma tehát a házasság, a család válsága
A katolikus egyház ezévi "kampánya" így nem társadalomellenes, de még csak nem is önös érdekű célra irányul.
Nem reklám. Kommunikáció, PR a család megerősítése érdekében.
Valóban röhögni való.
Naplózva
AvenárT
Hero Member
*****
Hozzászólások: 11 969


« Válasz #13 Dátum: 2003. Január. 04, 16:14:29 »

Nem tartom hatásosnak, mint ahogy hirdetéssel nem lehet küzdeni az Aids ellen sem, sem a kábítószer ellen.
Kizárólag a családi ill. szereteten, bizalmon alapuló kapcsolatopk, a minták nevelnek.
Ezt a reklámot az veszi komolyan, aki amúgy is így nevelkedett, így érez, és ez nem külső , hanem belső mérce nála.
Naplózva
AvenárT
Hero Member
*****
Hozzászólások: 11 969


« Válasz #14 Dátum: 2003. Január. 04, 16:16:01 »

Hű! Nem vagyok szakember. Mi az a reklámtemető? A rosszul elsülő reklám?
Naplózva
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Powered by SMF 1.1.7 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország