NOL Fórum
2017. Június. 29, 06:42:05 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: E-mail címek ellenőrzése
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 17
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Az oktatasrol  (Megtekintve 27944 alkalommal)
kivandorlo66
Hero Member
*****
Hozzászólások: 5 785


« Válasz #15 Dátum: 2004. Június. 02, 04:45:58 »

Csodalatos es izgalmas essze.
Nekem fogalmam sincs a Magyar kozoktatas tortenelmerol, de tudom, hogy Del-Europa meg sokkal rosszabb kulturalis allapotban volt mint Magyarorszag.
Anyam Dombovari ellemi iskolai tanitoi oklevelet birtokolt es tanitoi kepessegeit rajtam es testvereimen gyakorolta. Csinalt is belolem magyar nacionalistat es mikor a tobbiekkel "hazatert" Nemetorszagba en megtagadtam az odakoltozest.
Horthyek eppen olyan jo nemzeti propagandat csinaltak mint a tobbi Europai nemzetek az allami iskolakkal.
Most is "elerzekenyit" hogy:

Karpat felett borult az eg
Ruszin foldon arva a nep.
Nincsen neki edesanyja
Nincsen neki edesapja
Tan meg az eg is siratja

Karpat felett derult az eg
Ruszin foldon orul a nep,
Van mar anyank, van mar apank.
Magyarorszag Edesanyank, Horthy Miklos Edesapank.
Naplózva
kivandorlo66
Hero Member
*****
Hozzászólások: 5 785


« Válasz #16 Dátum: 2004. Június. 02, 04:47:20 »

Idézet
Te is ilyen hajnali bagoly vagy? :-)


Esta hetkor kuldtem a levelecsket.
Naplózva
kivandorlo66
Hero Member
*****
Hozzászólások: 5 785


« Válasz #17 Dátum: 2004. Június. 02, 05:42:13 »

Idézet
Kedves Barika,

Ugy latszik te is nagy szaki vagy a kozoktatas teren, Vagy erdekelt elegge, hogy nagyon ertelmesen tudsz hozzaszolni.

Idézet
Röviden jellemezve az amerikai a common, let’s have a good time, mihozzánk gyere és töltsünk együtt néhány csodálatos esztendőt szemben a poroszos borulj le bammeg a tudomány oltára előtt és szenvedj, vagy menj a ..... stilus...


Idézet
Ez inkabb az idok valtozasa, mint Amerikai-Porosz vita. A 18, szazadban itt is jol elpaholtak a nebulokat, es alaposan megkinoztak oket. Viszont ma mar a nemetek is tudjak, hogy a veres nem a legjobban motivalo modszer.

1949-ben Karola neni nekem is a kormomre vagott, mivel nem volt hozzaszokva az uj "ne verd a gyereket" torvenyhez. Viszont 1950-ben engem mar nem huzott deresre a Csorfoly tanito (isten nyugosztalja), a Mero Csabat meg a Bazler Mikit viszont meg mindig jol elverte.
[/quote]
Naplózva
annyhde
Jr. Member
**
Hozzászólások: 837



« Válasz #18 Dátum: 2004. Június. 02, 05:53:53 »

Idézet
Csodalatos es izgalmas essze.
 Nekem fogalmam sincs a Magyar kozoktatas tortenelmerol, de tudom, hogy Del-Europa meg sokkal rosszabb kulturalis allapotban volt mint Magyarorszag.
 Anyam Dombovari ellemi iskolai tanitoi oklevelet birtokolt es tanitoi kepessegeit rajtam es testvereimen gyakorolta. Csinalt is belolem magyar nacionalistat es mikor a tobbiekkel "hazatert" Nemetorszagba en megtagadtam az odakoltozest.
 Horthyek eppen olyan jo nemzeti propagandat csinaltak mint a tobbi Europai nemzetek az allami iskolakkal.


Az iskola rendkívül alkalmas a következő nemzedék manipulálására. Egyenfejek, alatvalók nevelésére. Keleten a biflázó tanulás volt a jellemző. Nyugaton a mindinkább az elemző, gondolkodó.

Nem irodalomra, saját tapasztalataimra s a gyakorlatra hagyatkozom inkább. (Nincs is időm a nagy volumenű, rendszerező áttekintésre, kutatgatásokra, holott egy jó társaság kedvéért az ember sok mindent szívesen megtesz.)

Én mindig a gyakorlatból indulok ki s haladok az elmélet felé. Menetközben jön aztán az igény, hogy a rendszert is lássam. Ugyanakkor ha tovább adok valamit, akkor mindig a rendszerből indulok ki. Felvázolom az egészet s bele helyezem a taglalásra szánt részletet. (A jó képességű tanulókat érdekli, velem gondolkodik, együtt fedezünk fel szabályszerűségeket, logikai elemeket, fogódzókat.) A gyengéknek megy a bifla. Felelési belépőkkel. A reményteleneknek a másolás. Kegyelem 2-essel egyik osztályból a másikba rugdosás. Valami ragad rá az évek során a többi között.
Ezért is fontos az iskola.
Naplózva
kivandorlo66
Hero Member
*****
Hozzászólások: 5 785


« Válasz #19 Dátum: 2004. Június. 02, 05:56:57 »

Idézet

 Egyrészről az oktatás egyedek képzése, tudásplántálás, karakterfejlesztés, miegymás. De másrészről több ennél: társadalmi szinten nézve az oktatáspolitika tömegformáló tényező. Az egyénekre alkalmazott módszerek algebrai vagy vektorösszege nem szükségképpen adja ki a jövő generáció úgynevezett "társadalmi tudatát".
[/quote]

Kedves Bari.

Ez a ket patas, az egyeni erdek es a kozerdek, jobb ha alposan osszeteart a kozoktatasban. A gyerek nem hulye tanulni ha nem hiszi hogy szemelyi erdeke,
az allam meg csak akkor fizet, ha azt hiszi hogy az o erdeke.
Naplózva
annyhde
Jr. Member
**
Hozzászólások: 837



« Válasz #20 Dátum: 2004. Június. 02, 06:17:05 »

Idézet
> Röviden jellemezve az amerikai a common, let’s have a good time, mihozzánk gyere és töltsünk együtt néhány csodálatos esztendőt szemben a poroszos borulj le bammeg a tudomány oltára előtt és szenvedj, vagy menj a ..... stilus...
 
 > Ez inkabb az idok valtozasa, mint Amerikai-Porosz vita. A 18, szazadban itt is jol elpaholtak a nebulokat, es alaposan megkinoztak oket. Viszont ma mar a nemetek is tudjak, hogy a veres nem a legjobban motivalo modszer.
 1949-ben Karola neni nekem is a kormomre vagott, mivel nem volt hozzaszokva az uj "ne verd a gyereket" torvenyhez. Viszont 1950-ben engem mar nem huzott deresre a Csorfoly tanito (isten nyugosztalja), a Mero Csabat meg a Bazler Mikit viszont meg mindig jol elverte.
 >

Körmöst még én is kaptam. Egyszer egy nagy pofont az igazgatótól, mert felmásztam az iskola közel két méteres kerítésének a tetejére. Ezeket valahogy igazságosnak tartottam. Akkor is, ma is.

A nevelőszülőknél sokat kaptam az intrikus nagynéni miatt. Ezek kemény ellenállást és konok gyülöletet szültek. Kiszolgáltatottságomban elviseltem, de soha nem bocsátottam meg a jogtalanságot.

A pofont nem tartom megfelelő nevelési eszköznek, de van amikor nincs más fékezési lehetőség. Az első alkalom akkor volt, amikor az órán két 10 éves roma fiú összeverekedett. Nem lehetett őket szétszedni. Rémületembe a vadabbnak adtam egy pofont. Nem nagyot, csak éppen egy csattanósat, hogy meghőköljön. Ez hatott. A másiknak visszakézből szintén, hogy bűnösségét ő is érzékelje. Napokig bántott a dolog. Aljas dolognak tartottam ezt a módszert, de még mindig jobbnak, mint amikor esztelenül egymás szemét, fogát verik ki, esetleg a padon-széken egymást felnyársalják.
Naplózva
annyhde
Jr. Member
**
Hozzászólások: 837



« Válasz #21 Dátum: 2004. Június. 02, 06:17:55 »

Téged is hiányoltalak :-)
Naplózva
kivandorlo66
Hero Member
*****
Hozzászólások: 5 785


« Válasz #22 Dátum: 2004. Június. 02, 06:35:41 »

Kedves Sakkmatt,

Az osszes gyerek tanitasaert az allamon kivul meg senki sem volt kepes fizetni. A tobbi szaz virag csak igen kis reszt fed es nem a legfontosabbat: a szegenyek es elmaradottak iskolaztatasat. Ha az allam nincsen benne akkor az iskolaztatas nem is lehet kotelezo es akkor azok akik legjobban raszorulnak soha nem fognak iskolaba jutni.
Ahol van allami es privat iskola a privat nem jobb, csak jobban raszorult a reklamozasra. Az allam se banja azt, ha a privat intezmenyek nevesebbek, mivel aki elmegy a privat iskolaba azert nem kell fizetni. Igy van nagy neve a maganintezmenyeknek de az igazsag az, hogy mindent osszevetve az allami iskolak jobbak es naluk nincs annyi korrupcio mint a maszekoknal.
Naplózva
kivandorlo66
Hero Member
*****
Hozzászólások: 5 785


« Válasz #23 Dátum: 2004. Június. 02, 06:52:21 »

Idézet
> Az iskola rendkívül alkalmas a következő nemzedék manipulálására.
 
 Ugyanis arra valo.
 
 > Egyenfejek, alatvalók nevelésére.
 
 Igen, sajnos a hatalom erre hasznalja a manipulacios eszkozt.


Miert sajnos? Ha nem kovetik a Nemet mintat akkor nem rossz egy egyseges fegyelmezett csoport. Meg hat nevelj demokraciara, akkor majd csak kialkul egy "helyes" felfogas.
Idézet
> Keleten a biflázó tanulás volt a jellemző. Nyugaton a mindinkább az elemző, gondolkodó.


En is eleg skeptikus vagyok ami a "szuperior nyugati" gondolkodast illeti. Egy ropke tortenelmi pillanatra kialakult egy Eszak Amerikai es Eszak-nyugat Europai katonai es gazdasgi foleny a vilag tobbi reszevel szemben. Azt is elrontotta Japan. Hosszu tavon pedig tobb Azsiai kultura is felsobbrendu a Nyugatiakhoz kepest. Az is trukkos ki "nyugati"? A katolikusok a katolikus - protestans teruleteket ertik, masok az
ortodokszokat is oda soroljak. Nemely protestansok mindkettot kizarjak.Az egesz csak demgogia.

 
Naplózva
kivandorlo66
Hero Member
*****
Hozzászólások: 5 785


« Válasz #24 Dátum: 2004. Június. 02, 07:35:15 »

Idézet
A valasz is eleg egyszeru. Azert, mert az emberek kozotti vitak, illetve az egeszseg olyan teruletek, amelyeknek a kezeleseert az emberek sokat hajlandok aldozni, es az allami monopolium a joggyakorlatra es az orvosi gyakorlatra garantalja, hogy ne legyen ezeken a teruleteken verseny, es sulyos alulkinalat legyen mindkettobol. Ettol az ar felmegy a csillagos egig. Ez nem tarsadalmi ertekitelet, hanem a legdurvabb allami beavatkozas a piacba.


Kedves Sakkmatt ea a valszod tul egyszeru. A jogaszok es feljogaszok akik munka nelkul vannak, vagy apropenzert csinalank marginalis melokat a szakmaban, oriasi. Ezek a szakmak a sport sztarok, zeneszek, szineszek helyzetehez hasonlithatok. Sokan akarnak bejutni a nagyok koze, de nagyon kevesnek sikerul, a tobbi csak tengodik sikertelenul.
[/quote]

Hasonlo a helyzet az egeszsegugyben.



Idézet
Es az eredmeny? Amig a porosz rendszer fillerekbol csodakat muvel, addig az amerikai "oktatasi" rendszer, meg a sajat onfenntartasat sem kepes ellatni -- folyamatosan kivulrol kell behoznia az oktatokat s azok ismereteit. S mindezt raadasul rohadt dragan -- az amerikaiaknal tobbet, azt hiszem, senki sem kolt oktatasra, mig az eredmeny siralmas es szegyenletes.

Ez egy tipikus bevandorlo velemeny. Mi akik itt szerztunk kepesitest, ezt egyaltalan nem igy latjuk. Mi megvagyunk gyozodve, hogy a mi elmaradott gyerekeink is sokkal fejlettebek mint mondjuk a Lengyel videki lakossag vagy az Albanok, Romanok, Prtugalok, stb. Ki ismeri Magyarorszagon az alkotmanyotokat (itt minden kozepiskolas gyerek megtanulja). Hany kozepiskolas gyereknek van hajtasi engedelye Magyarorszagon? Hol ert a gyerekek nagyobb szazaleka a computerekhez?
Nekem itt korlatlan volt a tanulasi lehetosegem, Europaban meg: semmi.

Idézet
Szerintem itt nincs verseny, az amerikai rendszer alsobbrendusege egyertelmu.


Europaban meg nincs is rendszer, vagy a poroszt erted? Az mar nics, a sajat hibajabol. Konigsberg ma mar Kalinyingrad, Danzig meg Gdansk.
No az alptudomanyokban az a nehany szazalek aki gimnaziumban ereetsegizik Europaban, lehet, hogy jobb mint itt, mivel itt a gyerekek napi programja olyannyira foglalat a sok dologgal ami nem elerheto mas orszagokban, hogy nem ernek ra tobbet foglalkozni alpveto dolgokkal. Amerikaban az is kulomos, hogy az elmaradottak a varosok kozepen vannak Europaban meg megkozelithetetlen helyeken. Az idegenek legtobbszor az o elitjuket hasonlitja az itteni also fertalyhoz.

Az is erdekes, hogy itt minel szgenyebb valaki annal koverebb, ez is uj a tortenelemben.
Naplózva
kivandorlo66
Hero Member
*****
Hozzászólások: 5 785


« Válasz #25 Dátum: 2004. Június. 02, 07:45:25 »

Idézet
> Az osszes gyerek tanitasaert az allamon kivul meg senki sem volt kepes fizetni.
 
 Ez igaz. Amig meg nem jelent a belsoegesu motor, addig a kocsi gyors vontatasat lovon kivul semmi nem volt kepes ellatni.


No mond meg gyorsan ki fog fizetni a szegenyek oktatasaert?
Idézet
> A tobbi szaz virag csak igen kis reszt fed es nem a legfontosabbat: a szegenyek es elmaradottak iskolaztatasat. Ha az allam nincsen benne akkor az iskolaztatas nem is lehet kotelezo es akkor azok akik legjobban raszorulnak soha nem fognak iskolaba jutni.
 
 Ez mar nem feltetlenul igaz. A "soha nem fog" tipusu kijelentesekre az elet nagyon gyakran racafol. Vigyazzunk veluk.

Szomoru dolog, de itt mindenki tudja, hogy az elmaradott gyrekek elmaradott szuleit csak csabitassal es fenyegetessel lehet ravenni a gyerekek iskolaztatasara. KI tudja azt megtenni ha nem a nyilvanos ingyenes iskola?
Naplózva
KapitányG
Hero Member
*****
Hozzászólások: 27 287


« Válasz #26 Dátum: 2004. Június. 02, 08:02:40 »

Idézet
Nem irodalomra, saját tapasztalataimra s a gyakorlatra hagyatkozom inkább. (Nincs is időm a nagy volumenű, rendszerező áttekintésre, kutatgatásokra, holott egy jó társaság kedvéért az ember sok mindent szívesen megtesz.)


Kedves Annyhde, nem "a társaság kedvéért" - nekem hozzátartozik a munkámhoz...
Naplózva
annyhde
Jr. Member
**
Hozzászólások: 837



« Válasz #27 Dátum: 2004. Június. 02, 12:12:31 »

Idézet
> Nem irodalomra, saját tapasztalataimra s a gyakorlatra hagyatkozom inkább. (Nincs is időm a nagy volumenű, rendszerező áttekintésre, kutatgatásokra, holott egy jó társaság kedvéért az ember sok mindent szívesen megtesz.)
 
 Kedves Annyhde, nem "a társaság kedvéért" - nekem hozzátartozik a munkámhoz...


Valamelyest sejtettem :-)

Számomra ez csak plusz informálódási lehetőség. Otthon, valahonnan máshonnan kell az időt elcsippenteni, legtöbbször holt fáradtan. - Most csak bekukkantottam :-)
Naplózva
jakedoe
Sr. Member
****
Hozzászólások: 3 761


« Válasz #28 Dátum: 2004. Június. 02, 13:27:05 »

Szerintem mindenképpen szükségszerű a kötelező állami iskola és itt nem szabad a piacot beengedni erre a területre. (Én 12 évnyi tanulást tartanék kötelezőnek)

A gyereknek ugyanis nem elegendő megtanulnia tanulni, hanem mindamellett tárgyi tudással is rendelkeznie kell.

Meggyőződésem, hogy aki nem rendelkezik tárgyi tudással, az tanulni sem fog tudni megtanulni, hiszen azért kell egy alap.

A tárgyi tudás nemcsak a matematikát és fizikát jelenti, hanem az irodalmat a történelmet, földrajzot, éneket is, hiszen a lelkiekben is formálni kell a gyereket.
Továbbá a gyerek önmaga nem tudja eldönteni, hogy mit lenne érdemes tanulnia.

Ezt persze úgy kell megtenni, hogy a tárgyi tananyag ne nyomja agyon a diákot.
Naplózva
schify
Jr. Member
**
Hozzászólások: 749


« Válasz #29 Dátum: 2004. Június. 02, 18:25:30 »

Sziasztok!

Az utóbbi 10 hozzászólás alapján érdekes a kép!

Idézet
Az állami 8+4 osztályos oktatási rendszer nem kérdőjelezhető meg. Az egyházak által működtetett iskolák teljesen fölösleges és redszeridegen elemi az oktatásnak.


Az egyházi oktatás mellett "természetesen" hülyeség az összes más alternatív intézmény is, mint például a sport iskolás, balett intézet, artista képző intézet, művészeti osztályok, valamint az összes fakultáció bármely iskolatípusban! Így gondoltad? Mindenki kapjon tökéletesen egyforma oktatást ha be tudja/akrja fogadni ha nem. Ezen a post porosz módszeren már azt hittem túl vagyunk!!!

Idézet
A jelenlegi rendszer megfelelően rugalmas, vannak az eltérő képességűeknek különböző szintek. Persze ezt még bárki külön órákkal kiegészítheti.


A jelenlegi rendszer rugalmas annak,aki eléri akülönböző lehetőségeit. De mi van a falvakkal, hol lesz a különleges képességű vagy igényű kölöknek megfelelő szakember. Csak ha elszakad a családjától, ami megint csak nem ideális. A külön órákat ki fizetné egyébként. Ha állam bácsi, akkor a hatékonyság rovására fog menni, ha meg a szülő, akkor mi lesz a szegényekkel akiknek sem pénzük,sem igényük ( valljuk be ) erre.

Idézet
A rendszerbe némi pénzt kellene tölteni, elsősorban a tanárok fizetését szükséges emelni.


Meg a technikai feltételeket megteremteni, meg szelektálni a jobb tanárokat a kevesebb gyerekhez ( mérhetőség ), meg csökkenteni az osztály létszámokat, meg még sok sok minden.
Megjegyzem tapasztalatból mondom, hogy 1990-ben egy átlagos falusi iskolában a házikat már flopin kellett leadni - az USA-ban ( volt elég gép otthon és a suliban is !!), de ettől még az oktatásuk csapni való ha a lexikális tudást nézzük, jobbak viszont a kreativ dolgokban, több a kölkök önbizalma és dolgozni is korábban kezdenek.

Valahol egyensúlyt kellene találni ezekben, csak az a gubanc, hogy ezek a határok mindenkinél egyediek és mégis egy nagy átlagot kell szabályozni!

Halihó!

Schify
Naplózva
Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 17
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Powered by SMF 1.1.7 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország