NOL Fórum
2017. Augusztus. 19, 12:13:37 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: E-mail címek ellenőrzése
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 12 13 14 15 16 [17]
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Az oktatasrol  (Megtekintve 28209 alkalommal)
Horzsoli
Hero Member
*****
Hozzászólások: 18 095


Herr Teufel


« Válasz #240 Dátum: 2009. Február. 06, 12:16:56 »

Mi az, amit a polgar (az allampolgar) megtehet a demokratikus berendezkedesu tarsadalomban, es mit nem?
Nekem az mindíg furcsa, hogy a demokráciát sokan összetévesztik a kuplerájjal. Fel kellene fogni, hogy a demokráciában is csak a döntési szintig van demokrácia. Ha például felmerül, hogy építsünk egy égigérő vascsicsergőt közpénzen, akkor azt körbe kell járni, hatástanulmányokat készíteni, embereket meggyőzni, majd jön a szavazás és a dolgot demokratikusan megszavazzák. Idáig tart a demokrácia. Amennyiben leszavazzák, nincs vele teendő. De amennyiben megszavazzák, ettől a pillanattól kezdve égigérő vascsicsergő ügyben megszűnt a demokrácia, a projektet kőkeményen végre kell hajtani és nem demokratikus módszerekkel!! (a munkavezető nem szavaztathatja meg demokratikusan a dolgozókat, hogy akarnak-e ma dolgozni) Valahol itt vagyunk eltévelyedve, de nagyon!!
« Utoljára szerkesztve: 2009. Február. 06, 12:19:58 írta Horzsoli » Naplózva

.. hátradőlni, csak istennek ér!
ormester
Hero Member
*****
Hozzászólások: 12 880



« Válasz #241 Dátum: 2009. Február. 06, 13:10:00 »

Mi az, amit a polgar (az allampolgar) megtehet a demokratikus berendezkedesu tarsadalomban, es mit nem?
...... De amennyiben megszavazzák, ettől a pillanattól kezdve égigérő vascsicsergő ügyben megszűnt a demokrácia, a projektet kőkeményen végre kell hajtani és nem demokratikus módszerekkel!! ....
bizony -bizony... mert most jöhet, hogy akit eddig esetleg nem is érdekelt, vagy ellene szavazott, "demokratikus" jogának érzi, hogy új szavazatszámlálást kérjen...
vagy mindent megtegyen azért, hogy az építkezés az Ő telkén legyen s ezerszeres árat fizessenek a telekért....
vagy még számtalan hasonló dolgot kitalálnak, hogy ne épüljön, vagy ne úgy, és ne legyen kész határidőre....
Naplózva

A hozzászólásaimban idézőjelek közé tett idézetek nem feltétlenül egyeznek a véleményemmel, azokért felelősséget nem vállalok, azok mindenkor a szerzőik véleményét tükrözik, amikkel nem feltétlenül értek egyet.
"Virág elvtárs:
Ezen lovagol maga? Amit a vaksi szemével lát? A süket fülével hall? ...
tozser
Hero Member
*****
Hozzászólások: 23 661

"Ilyen egyszerű az egész!"


« Válasz #242 Dátum: 2009. Február. 06, 18:18:02 »

Bocsi, de tanárverésben nem a demokrácia a téma. Ez bűnügy. Csak éppen szaporodik. Lassan már hetente van egy ilyen ügy.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hozzák törvénybe hogy a tanárok/tanitók szóval minden oktatással kapcsolatos dolgozót érő cselekmény HATÓSÁGI SZEMÉLY ELLENI BŰNTETT-nek számit és a biróságnak pedig  KELLENE egy minimum idejű bőrtönt/és anyagi birságot kiszabnia ellenük!
Naplózva

A legnehezebb dolog a vilagon tudni hogyan kell valamit jol csinalni vagy irni es szo nelkul vegignezni azt hogy azt valaki rosszul csinalja vagy irja.
adorka
Vendég
« Válasz #243 Dátum: 2009. Február. 06, 18:49:15 »

Mi az, amit a polgar (az allampolgar) megtehet a demokratikus berendezkedesu tarsadalomban, es mit nem?
Nekem az mindíg furcsa, hogy a demokráciát sokan összetévesztik a kuplerájjal. Fel kellene fogni, hogy a demokráciában is csak a döntési szintig van demokrácia. Ha például felmerül, hogy építsünk egy égigérő vascsicsergőt közpénzen, akkor azt körbe kell járni, hatástanulmányokat készíteni, embereket meggyőzni, majd jön a szavazás és a dolgot demokratikusan megszavazzák. Idáig tart a demokrácia. Amennyiben leszavazzák, nincs vele teendő. De amennyiben megszavazzák, ettől a pillanattól kezdve égigérő vascsicsergő ügyben megszűnt a demokrácia, a projektet kőkeményen végre kell hajtani és nem demokratikus módszerekkel!! (a munkavezető nem szavaztathatja meg demokratikusan a dolgozókat, hogy akarnak-e ma dolgozni) Valahol itt vagyunk eltévelyedve, de nagyon!!

Édes Istenem, 1980-ban, a Szocialista Brigádok Országos vetélkedőjében (bizony, volt ilyen, bár Te biztosan emlékszel rá) egy ilyen okfejtésem miatt vesztettük el a már biztosnak látsz első helyezést!
A Barneválnál, üzemvezetőként sokszor elmondtam vezetői értekezleteken is, a párttitkár kivételével mindenki egyetértett azzal, hogy ha valamit akarunk csinálni, akkor annak menete:
- tervek
- hatásvizsgálat
- erőforrások/lehetőségek összegzése
eddig lehet beleszólni, és kell is. De utána:
- döntés
- megvalósítás
ezek pedig már "diktatórikusan" működnek csak.

Köszönöm, hogy leírtad, mert ez lehet, ma is él sokakban, mármint hogy "demokrácia van, mindenbe bármikor belepofázhatok"
Naplózva
Habók
Hero Member
*****
Hozzászólások: 17 948


Miss Brutal


« Válasz #244 Dátum: 2009. Február. 06, 21:12:35 »


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hozzák törvénybe hogy a tanárok/tanitók szóval minden oktatással kapcsolatos dolgozót érő cselekmény HATÓSÁGI SZEMÉLY ELLENI BŰNTETT-nek számit és a biróságnak pedig  KELLENE egy minimum idejű bőrtönt/és anyagi birságot kiszabnia ellenük!

És lehetőleg azonnal. Nem akkor, amikor a diák már kijárta az iskolát, elköltözött, és a kutyát sem érdekli a dolog.
Naplózva

„Sokat dolgozni rossz.
Rosszabb csak az, ha nincs mit.”
(Dévényi Tibor)
balerina
Vendég
« Válasz #245 Dátum: 2009. Március. 01, 07:24:57 »

A magyar felsőoktatás színvonala a birka segge alatt!:


http://www.borsonline.hu/news.php?hid=18655
Naplózva
adorka
Vendég
« Válasz #246 Dátum: 2009. Március. 01, 10:27:10 »

A magyar felsőoktatás színvonala a birka segge alatt!:


http://www.borsonline.hu/news.php?hid=18655

Javaslataim a további egyetemi előadókra:

Kulcsár Attila (kőműves): Befektetés és falazás című szeminárium.

Kovács István (soxoros vezérigazgató): Hogyan legyünk mindenütt vezérigazgató!

Kuncze Gábor (rádiós): Antidepresszánsok a társadalmi érintkezésben.

Áder János (úton Strassburgba): A mosolydiplomácia jelentőségéről. (Saját "100 mosolyom" c. tankönyvéből)
Semjén Zsolt: A tömjén szerepe a modern parlamenti demokráciában.

Baja Ferenc (informatikai "almafabéna"*): Informatika, mint  a mindennapi élet fékező ereje.
Provident Financial: Szolidaritás és egyéb pénzügyek a gyakorlatban.

Szíjjártó Péter (Isten ostora): Kinek járhat Audi, és egyáltalán mi közötök hozzá?

A sor tetszés szerint folytatható...


* az "almafabéna" egy zseniális gyermeki szófordulat, csak már nem emlékszem, kitől hallottam :-)
Naplózva
balerina
Vendég
« Válasz #247 Dátum: 2009. Március. 01, 10:41:56 »

A magyar felsőoktatás színvonala a birka segge alatt!:


http://www.borsonline.hu/news.php?hid=18655

Javaslataim a további egyetemi előadókra:

Kulcsár Attila (kőműves): Befektetés és falazás című szeminárium.

Kovács István (soxoros vezérigazgató): Hogyan legyünk mindenütt vezérigazgató!

Kuncze Gábor (rádiós): Antidepresszánsok a társadalmi érintkezésben.

Áder János (úton Strassburgba): A mosolydiplomácia jelentőségéről. (Saját "100 mosolyom" c. tankönyvéből)
Semjén Zsolt: A tömjén szerepe a modern parlamenti demokráciában.

Baja Ferenc (informatikai "almafabéna"*): Informatika, mint  a mindennapi élet fékező ereje.
Provident Financial: Szolidaritás és egyéb pénzügyek a gyakorlatban.

Szíjjártó Péter (Isten ostora): Kinek járhat Audi, és egyáltalán mi közötök hozzá?

A sor tetszés szerint folytatható...


* az "almafabéna" egy zseniális gyermeki szófordulat, csak már nem emlékszem, kitől hallottam :-)


Kovács István (soxoros vezérigazgató): Hogyan legyünk mindenütt vezérigazgató!

Mint a kabaréban: De milyen áron? Mindenáron!!!
Naplózva
LasPersch
Hero Member
*****
Hozzászólások: 7 580



« Válasz #248 Dátum: 2009. Március. 04, 20:09:05 »

Most fordítottam angolról :


Egyetemi vizsga.

A liverpooli egyetem egyik diákja olyan feleletet adott egy kérdésre, hogy a professzorja az egészet feltette az internetre.
A kérdés így szolt :

- A Pokol hőelnyelő vagy hőtermelő elem ?

A legtöbb diák feleletképp Boyle törvényére hivatkozott, amely szerint ha egy gázt összenyomnak hőt bocsájt ki, vagy ha kitágul hőt nyel el.
De  egy diák a következőket írta :

"Először is ismernünk kéne a Pokol térváltozását az idők függvényében. Így eléggé pontosan tudnunk kéne a lelkek Pokolra jutásának számát
és ugyanakkor a Pokolból távozóékat is.
Feltételezhetjük, hogy ha egy lélek a Pokolba kerül, több mint valószínű, hogy sohasem fog tudni kijutni onnan. Tehát következtethető, hogy egyetlen
lélek sem hagyja el a Poklot.
Ami a Pokolra szállt lelkek számát illeti, ne feledjük a világon található felekezetek és vallások közti különbségeket és hasonlóságokat.
A legtöbb vallás szerint, ha nem vagy a híve, lelked a Pokolba jut. Tehát nézve a felekezetek és vallások nagy számát és azt, hogy az emberiség
nagy hányada csak egyetlen vallás híve, következtethetjük, hogy minden lélek a Pokolba kerül.
Tudva a születések és elhalálozások számát, kiszámíthatjuk, hogy a Pokolba jutott lelkek száma állandóan nő.

Ezek után ki kell vizsgálni a Pokol volumenét. Boyle törvénye szerint, hogy a Pokol hőmérséklete állandó maradjon, a Pokol volumene a Pokolra
szállt lelkek arányával kell növekedjen.

Ez tehát 2 lehetőséget tár fel :

1. Ha a Pokol volumene kisebb aranyban nő, mint a Pokolra szállt lelkek mennyisége, akkor a hőmérséklet és a nyomás oly arányban fog megnőni,
hogy a végén az egész világot kifogja tenni.

2. Ha a Pokol volumene nagyobb arányban nő, mint a Pokolba jutott lelkek mennyisége, a hőmerseklet ás a nyomás annyira fog csökkenni,
hogy a végén befagy.

Tehát melyik alternatíva az igazi ?

Ha visszaemlékszem az elsőéves Sandra szavaira, hogy "akkor sem leszek a tiéd, még ha a Pokol be is fagy" és nem tévesztve szem elöl, hogy az
éjszaka mégis lefeküdt velem, akkor a második hipothézis kell legyen az igazi !

Tehát biztos lehetek, hogy a Pokol hőelnyelő és be is fagyott már.
A következtetés, hogy ha a Pokol befagyott, akkor már nem juthat több lélek a Pokolra, amely így el is tűnik, megmaradva csak a Mennyország,
amely megmagyarázza egy földönkívüli, mindenható lény létezését is. Ezt az is bizonyítja, hogy az éjszaka Sandra többször is felkiáltott : "jaj Istenem !"

- Ez az egyedüli diák kapott 100-as osztályzatot.
Naplózva

A demokrácia szörnyű rendszer, csak épp nem találtak föl még jobbat.
freechess
Hero Member
*****
Hozzászólások: 14 317


« Válasz #249 Dátum: 2015. Február. 12, 10:11:23 »

Nos, itt vannak a számok a matek érettségik alapján. A meglepő az egészben az, hogy az első 50-ben összesen 8 egyházi fenntartású középiskola szerepel, miközben az egy főre eső támogatás/költségkeret meghaladja az állami fenntartású intézményekét.

A másik az, hogy a minap olvastam valahol (lehet, hogy blogban, lehet az indexen vagy az origon), hogy ez a kormányzat lassan átjátssza az egyházaknak a középiskolákat.

Mi a kóchengeres f@sznak? Fel kellene már mondani azt a qrva Vatikáni Szerződést!

http://eduline.hu/kozoktatas/2015/2/11/HVG_kozepiskolai_rangsor_2015_matek_erettse_0J3HAM

A 8., 11., 14., 24., 27., 37., 46., 50.

Itt a magyar alapján a rangsor:
http://eduline.hu/kozoktatas/2015/2/10/HVG_kozepiskolai_rangsor_2015_magyar_eretts_9NVPGA
« Utoljára szerkesztve: 2015. Február. 12, 10:20:40 írta freechess » Naplózva
dmolnar
Sr. Member
****
Hozzászólások: 2 825



« Válasz #250 Dátum: 2015. Február. 12, 14:42:19 »

A másik az, hogy a minap olvastam valahol (lehet, hogy blogban, lehet az indexen vagy az origon), hogy ez a kormányzat lassan átjátssza az egyházaknak a középiskolákat.

Mi a kóchengeres f@sznak? Fel kellene már mondani azt a qrva Vatikáni Szerződést!

Valamikor élt az a tévképzet, hogy az alapítványi iskolák adják a legtöbbet a tanulóknak, nopláne az egyháziak meg még erkölcsileg ihajla... Meg aki ott végez az aztán... Szóval lesz állása.

Mára mindez megdőlt, mert nem jobbak, erkölcsileg rosszabbak (majd ha nem kell azt hazudni, hogy annyira hisz valamiben, akkor jobb lesz), és aki ott végez, semmivel sincs jobb helyzetben álláskeresésélileg...

Amúgy az állam nem játssza át az iskolákat, csak sok település választotta ezt menekülési útnak. Mert a saját erőből szépen kialakított iskola, amelynek a tanári kari is profi módon válogatott, ne kerüljön egy fidesznyik nyikhaj kezébe. Hát lett beéőlük valamilyen egyházi. Mindegy milyen, csak ne fidesz...
Naplózva
freechess
Hero Member
*****
Hozzászólások: 14 317


« Válasz #251 Dátum: 2015. Február. 12, 15:10:52 »

Az oktatás állami, és nem egyházi feladat. Az, hogy egyes egyházak tartanak fenn egyéb intézmények mellett iskolákat is, még nem jelenti azt, hogy amikor egy-egy önkormányzat anyagilag nehéz helyzetbe kerül, átadja neki az oskola fenntartói jogát. Ugyanis a kedves egyház ezután elballag az oktatási tárcához, és követeli a "jussát", így végül ugyanott vagyunk: én/te/mi fizetjük a költségeiket, ami ugye többe kerül, mint ha megmaradt volna állami kézben.
Naplózva
tozser
Hero Member
*****
Hozzászólások: 23 661

"Ilyen egyszerű az egész!"


« Válasz #252 Dátum: 2015. Február. 12, 17:42:19 »

Az oktatás állami, és nem egyházi feladat. Az, hogy egyes egyházak tartanak fenn egyéb intézmények mellett iskolákat is, még nem jelenti azt, hogy amikor egy-egy önkormányzat anyagilag nehéz helyzetbe kerül, átadja neki az oskola fenntartói jogát. Ugyanis a kedves egyház ezután elballag az oktatási tárcához, és követeli a "jussát", így végül ugyanott vagyunk: én/te/mi fizetjük a költségeiket, ami ugye többe kerül, mint ha megmaradt volna állami kézben.
ccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc
Nem lehetseges az, hogy addig amig az allami iskolakban meg van szabva melyik osztaly mit-milyen konyvbol tanitson, es EGY TANITOVAL/TANARRAL  ES EGY TANARSEGEDDEL, es a gyerekek meg annyit sem tudnak mint amikor csak egy tanito oktatta oket, OTT  masok a kovetelmenyek?

Ezt/azt tanarseged dolgot is ezektol a hulye amerikaiaktol, muszaly volt atvenni?
Naplózva

A legnehezebb dolog a vilagon tudni hogyan kell valamit jol csinalni vagy irni es szo nelkul vegignezni azt hogy azt valaki rosszul csinalja vagy irja.
freechess
Hero Member
*****
Hozzászólások: 14 317


« Válasz #253 Dátum: 2015. Február. 13, 11:20:15 »

Az oktatás állami, és nem egyházi feladat. Az, hogy egyes egyházak tartanak fenn egyéb intézmények mellett iskolákat is, még nem jelenti azt, hogy amikor egy-egy önkormányzat anyagilag nehéz helyzetbe kerül, átadja neki az oskola fenntartói jogát. Ugyanis a kedves egyház ezután elballag az oktatási tárcához, és követeli a "jussát", így végül ugyanott vagyunk: én/te/mi fizetjük a költségeiket, ami ugye többe kerül, mint ha megmaradt volna állami kézben.
ccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc
Nem lehetseges az, hogy addig amig az allami iskolakban meg van szabva melyik osztaly mit-milyen konyvbol tanitson, es EGY TANITOVAL/TANARRAL  ES EGY TANARSEGEDDEL, es a gyerekek meg annyit sem tudnak mint amikor csak egy tanito oktatta oket, OTT  masok a kovetelmenyek?

Ezt/azt tanarseged dolgot is ezektol a hulye amerikaiaktol, muszaly volt atvenni?
Úgy látom, te amerikai vagy.... Zavart
Naplózva
tozser
Hero Member
*****
Hozzászólások: 23 661

"Ilyen egyszerű az egész!"


« Válasz #254 Dátum: 2015. Február. 13, 17:48:00 »

253.
IGEN.
De nem vagyok ''BOLOGATO JANOS'',meg ''BOLOGATO GEZA'' sem, hogy igen, minden jo es helyas amit az amcsik -mi- csinalunk!
Naplózva

A legnehezebb dolog a vilagon tudni hogyan kell valamit jol csinalni vagy irni es szo nelkul vegignezni azt hogy azt valaki rosszul csinalja vagy irja.
Oldalak: 1 ... 12 13 14 15 16 [17]
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Powered by SMF 1.1.7 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország