NOL Fórum
2017. Október. 21, 07:35:47 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: E-mail címek ellenőrzése
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 [2] 3
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Azt irta az ujság..  (Megtekintve 4926 alkalommal)
tozser
Hero Member
*****
Hozzászólások: 23 779

"Ilyen egyszerű az egész!"


« Válasz #15 Dátum: 2012. Szeptember. 20, 00:29:49 »

aztb irja az ujság

KEDVENC                        2o12. 19.szám 3.oldal
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
4o éve, 1972 augusztus 15.-én született Ben Affleck amerikai szinész.
Egy korabeli filmben ismerkedett meg Matt Damonnal, akivel azóta is elválaszthatalan barátok.
Első közös forgatókönyvük, a Good Will Hunting hatalmas sikert hozott nekik.
Honnan van Affleck második neve, GÉZA?

a 3. oldalon adott rá a válasz..
Szülei a szomszédjuk iránti tiszteletből adták neki...
« Utoljára szerkesztve: 2012. Szeptember. 25, 18:12:13 írta tozser » Naplózva

A legnehezebb dolog a vilagon tudni hogyan kell valamit jol csinalni vagy irni es szo nelkul vegignezni azt hogy azt valaki rosszul csinalja vagy irja.
tozser
Hero Member
*****
Hozzászólások: 23 779

"Ilyen egyszerű az egész!"


« Válasz #16 Dátum: 2012. Szeptember. 25, 18:58:19 »

Az állam által inditott programokról, illetve arról, hogy amit a "nagy vezír" akar, azt az állam tűzön-vizen át keresztűl hajzolja, még akkor is ha a lakosság belegebed, akkoris... Sír

Vasárnapi Reno Gazette-Journal..

a cikk cime GM offers big dicounts to boost Volt sales.
(azaz GM nagy árajánlatot ajánl (add) hogy fellenditse a Volt (kocsik,autók) eladását.)
Ugy tudom, a GM részvényeinek 75%-a az állam tulajdonába kerűlt, (megvette, átvette azokat..) amikor az megmentette a csődbemenéstől.

DETROIT.
Két éve már hogy a Chevrolet VOLT kocsiját reményteljesen bemutatták. Akkor egy jó ötletnek látszott a 4o,ooo USD vételára is, és havi 2,8oo darabos eladási irányzata.De nem pont ugy lett.
Az utóbbi időben hogy fellenditsék az eladását, az árból 25%-ot leengedtek, majdnem 1o,ooo USd-t, a TrueCar.com szerint.
A kocsi diszkontja négyszerese az általában adott diszkont áraknak.Az EDMIND.COM és a J:D: POWER an ASSOCIATES szerint csak háromszorosa, de ők beszámitják a kocsik alacsonu százalékon való hitelezését, valamint a készpénzben történő vásárlást, a bonuszikat az eladóknak, valamint a béréseknél fellépő ártámogatást is.

Sandy Munro szerint, aki a Munro és társai cég elnöke, és a cég az autók gyártását és azok költségeit analizálja, szerinte az autók árát erőssen az viszi fel hogy azok két "rendszerűek" azaz benzin és elektromos meghajtásuak. Szerinte a veszteség e a cégnak sokkal több. Az 6o-7o,ooo dolláros költséggel számol, beleértve a kifejlesztést, a gyártást és az anyag árakat, ami szerint cca. 3o,ooo
USD a kocsinkénti veszteség.

Jelenleg a kocsi lizelése 249 dollár havonta,2,4oo dollár letét ellenében, és ez adja meg a kocsik  két harmados "eladását".

Eredetileg 41,oooUSD ár volt a kezdő ár,35 mérföldet megy teleppel (aksi-val..) és 1o órai ujratőltést igényel, egy házi feltöltés által, ami másfél dollár.
A kocsiért tul sokat kérnek, ha azt veszük figyelembe hogy 4 személyes kisautó (kompact), és a 7,ooo dollárral több mint a NISSAN
LEAF, vagy 13,5oo -al több mint a  "mindennel felszerelt" benzinnel meghajtott kisautók.

7,7oo kocsi eladása volt 2o11-ben, szemben a TOYOTA PRIUS hibriddel, amiből 136,ooo volt.
Naplózva

A legnehezebb dolog a vilagon tudni hogyan kell valamit jol csinalni vagy irni es szo nelkul vegignezni azt hogy azt valaki rosszul csinalja vagy irja.
vitezlaszlo
Hero Member
*****
Hozzászólások: 16 515


Vitezlaszlo


« Válasz #17 Dátum: 2012. Szeptember. 25, 19:59:57 »

Az állam által inditott programokról, illetve arról, hogy amit a "nagy vezír" akar, azt az állam tűzön-vizen át keresztűl hajzolja, még akkor is ha a lakosság belegebed, akkoris... Sír

Vasárnapi Reno Gazette-Journal..

a cikk cime GM offers big dicounts to boost Volt sales.
(azaz GM nagy árajánlatot ajánl (add) hogy fellenditse a Volt (kocsik,autók) eladását.)
Ugy tudom, a GM részvényeinek 75%-a az állam tulajdonába kerűlt, (megvette, átvette azokat..) amikor az megmentette a csődbemenéstől.

DETROIT.
Két éve már hogy a Chevrolet VOLT kocsiját reményteljesen bemutatták. Akkor egy jó ötletnek látszott a 4o,ooo USD vételára is, és havi 2,8oo darabos eladási irányzata.De nem pont ugy lett.
Az utóbbi időben hogy fellenditsék az eladását, az árból 25%-ot leengedtek, majdnem 1o,ooo USd-t, a TrueCar.com szerint.
A kocsi diszkontja négyszerese az általában adott diszkont áraknak.Az EDMIND.COM és a J:D: POWER an ASSOCIATES szerint csak háromszorosa, de ők beszámitják a kocsik alacsonu százalékon való hitelezését, valamint a készpénzben történő vásárlást, a bonuszikat az eladóknak, valamint a béréseknél fellépő ártámogatást is.

Sandy Munro szerint, aki a Munro és társai cég elnöke, és a cég az autók gyártását és azok költségeit analizálja, szerinte az autók árát erőssen az viszi fel hogy azok két "rendszerűek" azaz benzin és elektromos meghajtásuak. Szerinte a veszteség e a cégnak sokkal több. Az 6o-7o,ooo dolláros költséggel számol, beleértve a kifejlesztést, a gyártást és az anyag árakat, ami szerint cca. 3o,ooo
USD a kocsinkénti veszteség.

Jelenleg a kocsi lizelése 249 dollár havonta,2,4oo dollár letét ellenében, és ez adja meg a kocsik  két harmados "eladását".

Eredetileg 41,oooUSD ár volt a kezdő ár,35 mérföldet megy teleppel (aksi-val..) és 1o órai ujratőltést igényel, egy házi feltöltés által, ami másfél dollár.
A kocsiért tul sokat kérnek, ha azt veszük figyelembe hogy 4 személyes kisautó (kompact), és a 7,ooo dollárral több mint a NISSAN
LEAF, vagy 13,5oo -al több mint a  "mindennel felszerelt" benzinnel meghajtott kisautók.

7,7oo kocsi eladása volt 2o11-ben, szemben a TOYOTA PRIUS hibriddel, amiből 136,ooo volt.

A GM reszvenyeinek nagy reszet azota eladta az allam a tozsden - haszonnal.

A Volt egy brillians auto. Bar vezetni meg nem volt szerencsem, de ultem benne. Nagyon jol nez ki, es kivul-belul pazar a kidolgozasa. Egyaltalan nem tipikus Chevy, nem baltaval faragott, olcso anyagokbol epitett, igenytelen, nagy batar hanem rendkivul finoman kidolgozott, minosegi, preciz auto. A BMW vagy a Mercedes megnyalhatna utana a tiz ujjat, tenyleg fantasztikus kivitel. Technologiailag dobbenetes elorelepes, a motor, a vezerles, a regeneracio es mindezek - az autot kiprobalo szakertok szerint - tenyleg eszrevehetetlen, a vezetest nem zavaro, harmonikus mukodese kivalo peldaja annak hogy ha nem a penzugyesek hanem a mernokok iranyitjak a tervezest akkor az amerikai ipar a vilag elvonalaba tartozo termekeket tud produkalni.

A Volt-nak egy hatalmas baja van, ez pedig szakmamba vag - a termek-manager aki a specifikaciokert felelos volt, valami iszonyatos hibat kovetett el. A hatso uleseket torpekre mereteztek, az auto valojaban ketszemelyes lett. Ha az elso ulest magamnak kenyelmesre allitom, mogottem a kisebbik lanyom se ferne el, egyszeruen nincs hely a labanak az elso ules hattamlaja mogott. Fatalis hiba - emiatt en biztosan nem ezt veszek, pedig total bele voltam zugva a kocsiba.

Ha kijonnek a prototipuskent bemutatott, nagyobb belso teru Amp-el, azzal engem azonnal megnyarnenek. De egyelore nem valoszinu.

Azert 2011 ota sokat javiottak az eladasukon, Augusztusig a tavalyi negyszereset adtak el, mikozben a Leaf eladasa megfelezodott. A Leaf egyebkent randa, igenytelen kidolgozasu, kis hatotavolsagu verda, de negy ember kenyelmesen elfer benne.

Reszemrol nagyon erdekelnek az uj fuggetlen jarganyok: a Fisker Karma gyonyoru, pazar belsovel es kivalo teljesitmennyel, de magas aron. Viszont az uj Tesla S jol nez ki, eros, szep, es az ara mar kezd kozeliteni az elerhetoseg fele. A Fisker Atlantic szinten igeretes, es kozben a Ford vezetesevel nagyot lepett a tobbi autogyar is az atlagfogyasztas csokkentese fele. Van remeny!
« Utoljára szerkesztve: 2012. Szeptember. 25, 20:04:06 írta vitezlaszlo » Naplózva
tozser
Hero Member
*****
Hozzászólások: 23 779

"Ilyen egyszerű az egész!"


« Válasz #18 Dátum: 2012. Szeptember. 26, 18:00:30 »

a 17.-re.-.
De azért volt a VOLT-tal 1-2 kis hiba, mellesleg.
1.---a (az USA)  kormánya tűzveszélyesnek mondta ki a telepeket karambol alkalmával. Kideritették hogy azt a hűtőfolyadék ráömlése
.......okozza, ami (akkor) rövidzárlatot okoz..
2,..Kaliforniában -például- a helyi törvények megtiltják hogy egyedűl nem hajthat valaki a "közössen használt" (carpool sávon,
....viszont a Toyota PRIUS igen, mert az eleget tesz a helyi légszenyeződési előirásoknak. A VOLT benzin-motor meghajtássa nem tett
.....eleget a kalifprniai légszenyezédési előirásoknak. EZt kiküszöbölték és február végétől ez sem számit hibának.

Az pedig, hogy a hátsó űlések kicsik(?), az uj/ujabb VW Beatle is pont olyan... Vigyorog

Ami pedig magát az autó gyártását illeti,már a kormány  semleges Congressional Office szerint, az autó gyártását ár tekintetében le KELL(ene?) vinni arra a szintre amibe egy ugyanolyan tervezésű/felépitésű benzinnel meghajtott autó kerűl!
Nem szabad elfelejteni, a kocsi HASZNÁLATR KÉSZŰL, és nem egy uj műszaki ujdonság kikisérletezésere! Tehát, egyáltalén nem
takarékosság az hogy az adófizetőkkel fizetertik meg a kocsinkénti 3o-4o,ooo USD ráfizetést... Sír

Ugyancsak -szerintem- nagy visszahúzó erő az hogy 35 mérfőldet lehet csak teleppel menni.

Sokan, akiknek tényleg kellene egy ilyen autó, talán pont ez miatt nem tudja használni, mert munkába és haza menet többet vezet. RÁadásul 1o óra amig ujra  feltölti az aksiját?
És ha közbe el akar valahová menni, mivel megy? Csakis a benzinnes motorral..

Szó sincs arról meddig  jó egy telep (battery), hány hónapig vagy évig.
Ha a kocsi 6o-7o,ooo a gyártása, mennyi lehet az -mondjuk- 3 vagy 5 évente, 3-5,ooo USD a csere?


Naplózva

A legnehezebb dolog a vilagon tudni hogyan kell valamit jol csinalni vagy irni es szo nelkul vegignezni azt hogy azt valaki rosszul csinalja vagy irja.
LasPersch
Hero Member
*****
Hozzászólások: 7 580



« Válasz #19 Dátum: 2012. Szeptember. 26, 18:20:27 »

Azt nem értem, hogy miért nem terjed el az Államokban a Diesel motorok használata. Gépkocsikban. Remélem, hogy tudod, hogy a Diesel motorok fajlagos fogyasztása majd a fele a benzinesekéhez viszonyítva. Amíg egy modernnek mondható jenki autó 22-25 mérföldet tesz meg 1 gallon benzinnel, addig egy ugyanolyan flancos európai Ford kétlépcsős turbótöltéssel 5 litert fogyaszt 100 km-re, ami lefordítva jenki nyelvre 47 miles/gallon, ami nem semmi. Ezen is el kéne gondolkodnia valakinek a demokrata pártban.
Naplózva

A demokrácia szörnyű rendszer, csak épp nem találtak föl még jobbat.
tozser
Hero Member
*****
Hozzászólások: 23 779

"Ilyen egyszerű az egész!"


« Válasz #20 Dátum: 2012. Szeptember. 26, 18:51:18 »

A Demokrata Párt -on block- ugy ahogy van "olaj ellenes" és mindenáron a napelemek/szél turbinák stb.. elterjedésével foglalkozik.

Lásd a VOLT-ról leközölteket, kerűl amibe kerűl.

Nem az ő pénzük az amit 1-1 Voltra ráfizetnek.
Vitéz Laci szerint a GM részvényeket már  "a piacon" eladták és az már maszek vállalkozás, amit nem hiszek.
 
Mégpedig azért, mert saját jószántából egy tőkés vállalat sem termel olyan terméket amire darabonként 3o-4o,ooo USD-t ráfizet, már a gyártás alkalmával.
SZerintem az még mindég az USA-é, igy NEKI nem érdekes a ráfizetés..

Ami a diesel autókat illeti...tudom mi a helyzet. Egy itteni magyarnak van egy diesel VW Passatlja (vagy mije..), azt mondja 54 mérföldet megy el egy gallon diesel olajjal.

TAlán ez/az állt az mögött hogy régen a diesel kb. 25 centtel volt OLCSÓBB mint a benzin, ugyanakkor ott volt egy kb. 3o%-os megtakarités is az űzemanyag felhasználásában.

ITT, (Reno, Nevada) zőld szinű u.n. légszenyezédést NEM OKOZÓ csuklós (és más..) diesel buszok járnak.
Azok még amikor elindulnak sem bocsájtanak ki semmiféle fekete-vagy bármilyen- füstöt, teljesen fehér a kipuffogó gázuk..

Utánna kell már néznem, hogyan tudok egy olyan részt csinálni a PC-mben ahonan képeket tudok ide betenni.
Te már irtad egyszer, jó lenne ha ujra megtennéd, mert a sok költözködésben rengeted fontos dolog eltűnbt, nyoma veszett.. Sír
« Utoljára szerkesztve: 2012. Szeptember. 28, 01:37:47 írta tozser » Naplózva

A legnehezebb dolog a vilagon tudni hogyan kell valamit jol csinalni vagy irni es szo nelkul vegignezni azt hogy azt valaki rosszul csinalja vagy irja.
LasPersch
Hero Member
*****
Hozzászólások: 7 580



« Válasz #21 Dátum: 2012. Szeptember. 26, 19:25:13 »


Utánna kell már néznem, hogyan tudok egy olyan részt csinálni a PC-mben ahonan képeket tudok ide betenni.
Te már irtad egyszer, jó lenne ha ujra megtennéd, mert a sok költözködésben rengeted fontos dolog eltűnbt, nyoma veszett.. Sír

Sajnos a NOL-ra nem lehet direkt a számítógépedről képeket feltenni. Legegyszerűbb, ha egy akármi más honlapra felrakod a képet, és a NOL-ba csak a linkjét idézed be. Egy ingyenes és ideiglenes tárhely például a http://kepfeltoltes.hu/ ahova miután feltöltötted e-mailon elküldik a kép linkjét, amit már könnyű bemásolni. De a maximális nagyság 150 kB asszem, valaki kijavíthatna, ha más lenne.
Naplózva

A demokrácia szörnyű rendszer, csak épp nem találtak föl még jobbat.
tozser
Hero Member
*****
Hozzászólások: 23 779

"Ilyen egyszerű az egész!"


« Válasz #22 Dátum: 2012. Szeptember. 28, 02:38:16 »

Obama és számtalan követője, szinpatizánsa a szélturbinák és napelemek "rajongói", és azok beállitást sűrgetik mindenhol, ahol csak lehet.

Szintén  "Kerűl, amibe kerűl, csak ott legyen!", természetesen ezek inkább az állami vagy federális tulajdonban lévő épűletekre kerűlnek, hiszen ŐK megengedhetik a felszerelésüket bármi áron.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 Reno Gazette-Journal  2o12 szeptember 23.

Wind power  pioneers hit snag
 

Három éve Albert és Dena Sousa kb. 3o,ooo dollárt költött arra hogy két vertikális (függőleges tengelyen forgó) szélturbinát állitson fel Spanish Springen lévő (Sparks egy része) családi házukban, miután azt mondták nekik hogy ez a technologia félbe fogja vágni "villanyszámlájukat".
A kaliforniából ide telelepűlt pár egy volt renoi cég Mariah Power gyártmányu turbináit vette meg, és 7,ooo USD viszatértitést  kapott a helyi elektromos cégtől, a NV Energy-től.

Ma -Souse-sék mondják- a turbinák számtalan javitáson estek át, bele értve azt hogy egyszerűen nem forogtak!
Közben..a szélturbinák csak 365 Kilówatt/óra energiát termeltek három év alatt, ami messze állt attól hogy azok valaha is visszafizetik a felállitásuk költségeit.
Ray Cromer, aki két házzal odébb lakik, szintén nincs megelégedve, és ő inkább  napelemek felállitására szavaz, és inkább azt tetetné fel ha most kellene választania, mert szerinte a 3o,ooo dolláros Windspires befektetése legalább 465 év alatt térűl meg.

NV Energy szélturbina programja 19.5 millió USD viszatéritést fizetett ki 14o esetben 2oo8 óta. Maga a város is -Reno-167,8oo USD-t a város terűletén felállitott kilenc turbina után.
Viszont, a kártéritést kérőknek be kell(ne) bizonyitaniuk azt hogy az ÁTLAGOS ÉVI SZÉLSEBESSÉG 1o mérfőld.
(alatt van...gondolom én.)

Mariah Power cég, évekkel ezelőtt mint példakép lett emlitve hogy élenjáró az ujfajta energia előállitásában.
AZ volt...viszont..
Idén, január 11.-én csődöt  jelentett be, a csőd  Chapter 11 változatát.
Ez időben a cég már Windspire Energy néven futott és 5,9 millió dollár adóságot halmozott fel, akkor amikor az "összes vagyona" csak 218,ooo dollár volt.
Augusztusban a céget a wisconsini Ark Alloy vette meg és most ők árulják a Windspire turbinákat.

A baj legtöbbször a gyakorlatlan és hozzá nem értő emberek munkája miatt van, akik -például- a város közepén (is) felállitják azokat, ahol "szélcsend" van, kb 3-4 mérföld/óra sebességgel.
(A mi környékünkön néha órákon át meg sem lebbennek a fák levelei..)
Vagy egy emeletes ház MÖGÉ állitják azt fel, amikoris a ház maga felfogja a szelet, stb..

Erről ennyi elég...
« Utoljára szerkesztve: 2012. Október. 18, 20:08:43 írta tozser » Naplózva

A legnehezebb dolog a vilagon tudni hogyan kell valamit jol csinalni vagy irni es szo nelkul vegignezni azt hogy azt valaki rosszul csinalja vagy irja.
methus
Global Moderator
Hero Member
*****
Hozzászólások: 19 070


vöröscsillagász és boszorkány is


« Válasz #23 Dátum: 2012. Október. 18, 14:18:19 »

Török kollégáim érdeklődtek nálam, hogy az alanti cikk mit jelent?
Ha ismerném az országimázs szót törökül, azt válaszoltam volna.
----------------------------

Török barátaimhoz ! Hajra Turan Yaşasın Turan !

A mai mérkőzésen nagy megtiszteltetés ért, mert a szurkolók az én egyik mondatommal köszöntötték a török válogatottat Budapesten. A labdarúgás a világ legnépszerűbb sportja, nagy érzelmeket kavar, ami alól én sem vagyok kivétel. De vannak más érzéseim is, amelyek ennél jóval fontosabbak. Ilyen a rokon, turáni népek iránt érzett tisztelet, szeretet és barátság érzése. Ezért tartom nagy dolognak, hogy a mérkőzés hatalmas tétje ellenére a magyar szurkolók ilyen barátságos gesztussal álltak elő. Ez a mai ellenséges, versengő világban különösen nagy dolog. Köszönet érte.

Remélem, hogy ez az üzenet eljut minél több török emberhez. Eljut hozzájuk a hír, hogy itt, Magyarországon van egy erő, az ország második-harmadik legnagyobb politikai pártja, amely szövetségesként tekint minden nemzetre, aki Atilla unokájának vallja magát. Így a törökökre is. Lehet, hogy a történelem során sok harc dúlt közöttünk, egymás vérét ontottuk, lehet, hogy más néven imádjuk az Egy Istent, de ettől még testvérek vagyunk: Turán fiai. Remélem, hogy a felnövekvő török ifjúság, amelynek majd egy egyre erősebb nagyhatalmat kell vezetnie, meghallja a hangunk, a vágyunk, hogy Atilla kései unokái, a nagy lovasok mai utódai újra megfogják egymás kezét.

Mindannyian Atilla unokái vagyunk !
Adjon az Isten szebb jövőt !

Vona Gábor
a Jobbik elnöke
 

Macaristan Jobbik Partisi Genel Başkanı Vona Gabor Türkiye ye ve Türk Dünyasına Mesaj Yolladı

Sizlerle Paylaşıyoruz.....

Türk Dostlarım’a ! Hajra Turan Yaşasın Turan !

Bugünkü karşılaşmada taraftarlar Türk milli takımını Budapeşte’de benim bir cümlemle selamladıkları için büyük bir onur duymaktayım. Futbol Dünyanın en ilgi gören sporudur, güçlü duygular yaşatır insanlara. Ben de bu insanlardan birisiyim. Ama bundan daha önemli duygulara da sahibim. Akraba, Turan milletlerine duyduğum saygı, sevgi ve dostluk da bunlar içindedir. Karşılaşmanın büyük bahsine karşın, Macar taraftarların böylesine dostane bir jest yapmış olmalarını çok anlamlı buluyorum. Bu, günümüzün düşmanlık ve rekabet dolu dünyasında bilhassa anlamlı ve büyük bir olaydır. Minnettarım bunun için.

Umarım bu mesaj mümkün olduğundan daha fazla Türk insanına ulaşır. Dilerim bu haber gider kulaklarina: Macaristan’da öyle bir güç var ki, bu ülkenin en büyük ikinci siyasi partisidir ve kendini Atilla’nın torunu sayan her milleti müttefiki olarak görmektedir. Türkleri de ayni şekilde. Tarih boyunca aramızda birçok sorun yaşanmış olabilir; başka isimlerle adlandırdığımız Tek bir Tanrı’ya inanıyor olabiliriz, ama biz her şeye rağmen kardeşiz: Turan çocuklarıyız. Umarım, giderek güçlenen büyük bir iktidarı yönetecek büyüyen Türk gençliği sesimizi duyuyordur. Bizim arzumuz Atilla’nın torunlarının, büyük atlıların soyundan gelenlerin yeniden el ele vermeleridir.

Biz de Atilla'nin torunlariyiz !
Tanrı daha güzel bir gelecek versin bizlere !

Vona Gábor
Jobbik Başkanı

Naplózva

Art is I, science is we. (Claude Bernard, 1865)
Sarkanyszeker
Hero Member
*****
Hozzászólások: 13 414



« Válasz #24 Dátum: 2012. Október. 18, 15:28:31 »

Ha ismerném az országimázs szót törökül
És a falvédő szót ismered?
Naplózva
Habók
Hero Member
*****
Hozzászólások: 18 053


Miss Brutal


« Válasz #25 Dátum: 2012. Október. 18, 19:38:03 »



Török barátaimhoz ! Hajra Turan Yaşasın Turan !
...
Mindannyian Atilla unokái vagyunk !
Adjon az Isten szebb jövőt !
 


Gyönyörú szöveg! Még Dobó István is könnyezne hallatán.
Naplózva

„Sokat dolgozni rossz.
Rosszabb csak az, ha nincs mit.”
(Dévényi Tibor)
tozser
Hero Member
*****
Hozzászólások: 23 779

"Ilyen egyszerű az egész!"


« Válasz #26 Dátum: 2012. Október. 22, 23:00:07 »

A török szöveget még nem forditattam le a googlival, de sor kerűl majd arra is.
Itt van egy ujságcikk, ami be bizonyitja hogy a környezetvédők egyszerüen nem normálisok és "törvényenkivűliek"-nek kellene lenni mindnek és mint "WANTED" levadászni őket!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
A tegnapi RENO GAZETTE-JOURNAL irta. A cikk cime San Francisco szavazni fog a YOSEMITE Nemzeti Parkban 99 éve létesitett
viztároló jövőjéről.

Mi lesz?
Helyrehozni a 99 éve létrehozott természet ellenes vizi létesitmény okozta kárt" (?) de ami 2,6 millió vízellátását biztositja?
Lecsapolni a 117 BILLIÓ GALLON Hetch Hetchy víztárolót amit létrehoztak a Yosemite Nemzeti Parkban?

Erről fog San Francisco lalossága szavazni,figyelmen kivűl hagyva azt, hogy víztároló vizéből San Francisco egy harmadot kap és azon kívűl harminc (3O!!) város három megye terűletének vízellátását biztositja és az ott létesitett áramfejlesztő 726 KWh áramot ad.
A vízből Silicon Valley és környéke 1.9 millió ember vízellátását is biztositják jelenleg.

A létesitmény az 19O6-os san franciscoi főldrengés okozta tűz után lett létesitve, amikor kevésnek bizonyult a viz a tűz eloltásához.
1913 ban kezdték épiteni és 1923-ban fejezték be hosszú huza-vona után.
Woodrow Wilson elnök által jóváhagyott Raker Act tervvel, ami létrehozta az O'Shaughnessy gát és a vizierőmű létezését.


Már a létesitésétől fogva a környezetvédők megakarták azt szüntetni, John Muir és a Sierra Club részéről, amit ő alapitott, és most 16,ooo ember vette fel a szavazólistára
A megszavazásával egy öttagú testület létre hoz majd egy tervet hogy hogyan kel a városnak "a vizet megsporolnia" valamint a
Hetch Hetchy-t lecsapolni(!!) hogy a környezetet 1913 óta romboló kár megszünjön!
Kaliforniania anyagi csőd szélén áll.
A san franciscoi közművek igazgatója -Tyrone Jue- szerint, ha megszavazzák a lecsapolást, az 3-1o miiliárd (itt billió) dollárba kerűl, a becslések szerint.

Az egész város KÖZIGAZGATÁSA és mindenki aki  -mint hivatalos egyén- ellene van a tervnek és ellenzi azt hogy egyáltalán szavazásra tegyék ezt, ami teljesen értelmetlen, valamint jelen pillanatba szó sincs a lecsapolás okozta vizelvesztás potlásáról és az igy megszünt villanyerőmű által elveszett áramtermelés biztositásáról.

Szerintem az emberi hülyeségnek nincs határa, ami bizonyitja ezt!!


Naplózva

A legnehezebb dolog a vilagon tudni hogyan kell valamit jol csinalni vagy irni es szo nelkul vegignezni azt hogy azt valaki rosszul csinalja vagy irja.
tozser
Hero Member
*****
Hozzászólások: 23 779

"Ilyen egyszerű az egész!"


« Válasz #27 Dátum: 2012. Október. 25, 19:55:40 »

Ezt nem az ujság irta, a tévében volt, és csak egy példa arra hogy egy csomó ember leteszi a maga garasát amikor azt mondja - megjósolja- hogy a Föld olajkészlete 2O vagy 25 évig lesz elég, és utánna fucccs, nem lesz több.

Hogy honnan tudják azt, előttem rejtély.
Hogy miért csak a hasukra ütnek, ime itt a példa.

OHIO államban,.... Cadiz nevű város környékén olajat találtak, a környezetvédők bosszuságára.
Ugyanis, a tévé bemutatott egy embert aki  meggyujtotta az öngyujtóját majd azt a konyhai vízcsaphoz tette és azt kinyitotta. A csapból GÁZ jött ki ami megyuladt!
A boszuságuk az, hogy minden tiltakozásuk ellenére a lakosság az olaj kitermelése mellett áll!
(Hogy egy városi vízvetékből hogyan? Ez egy talány, na mindegy.)

Szóval ott az olaj, az emberek a földhivatal "turják fel", és azt kutatják hogy melyik FARM kié, kinek a jogos tulajdona és hogy a tulajdonjogi papirokban biztositva van-e a "mineral right", azaz a jog az ásványok/olaj stb a föld felszine alatt lévő kibányászására, kitermelésére vonatkozik.

Egy farmert mutattak, akinek 1OO holdja (acre) van, és az olaj kitermelésének a JOGÁT (!) 1.6 millió dollárért adta el, de ugyanakkor
a farm -mint olyan- a birtokában maradt.

A jövőben több mint száz olajkutat akarnak felállitni ott.

Melesleg itt is, ELKO-ban -és a környékén- is van olaj és leakarnak furni érte...
« Utoljára szerkesztve: 2014. Május. 17, 18:42:59 írta tozser » Naplózva

A legnehezebb dolog a vilagon tudni hogyan kell valamit jol csinalni vagy irni es szo nelkul vegignezni azt hogy azt valaki rosszul csinalja vagy irja.
tozser
Hero Member
*****
Hozzászólások: 23 779

"Ilyen egyszerű az egész!"


« Válasz #28 Dátum: 2013. Március. 14, 03:41:21 »

Thank God for the Italians!

 

 A Greek and Italian were talking one day discussing who had the superior culture.
Over coffee the Greek says, "Well, we have the Panthenon."

The Italian replies, "We have the Colisseum."

The Greek retorts, "We Greeks gave birth to mathematics."

The Italian, nodding, says, "But we built the Roman Empire."

...and, so on and so on until the Greek comes up with what he thinks will end the discussion. With a flourish of finality he says, "We invented sex!"

The Italian replies, "That is true, but it was the Italians who introduced it to women."







Naplózva

A legnehezebb dolog a vilagon tudni hogyan kell valamit jol csinalni vagy irni es szo nelkul vegignezni azt hogy azt valaki rosszul csinalja vagy irja.
tozser
Hero Member
*****
Hozzászólások: 23 779

"Ilyen egyszerű az egész!"


« Válasz #29 Dátum: 2014. Május. 17, 07:20:18 »

Azt irta a RIDIKÜL cimű magyar magazin  2014 február 13-iki számában...(Most kerűlt a kezembe a magazin..)

..hogy ENNIO MORRICONE világhírű zeneszerző, karmester akit többszörösen kitüntettek a világ különböző országaiban otthon, Magyarországon van látogatóban.
Egy európai turné keretén belűl, amiben Párizs-Prága-Berlin-Zürich mellett.....Budapestre is ellátogatott a 86 éves művész.

Több száz zenedarabot és filmzenét irt, a Volt egyszer egy vadnyugat zenéjétől a Jó-a rossz-és a csúf zenebetétjéig halhatuk zenéjét, és még számtalan más is emlékezetes dallam lett maradandó élmény a mozi látogatók számára. 
« Utoljára szerkesztve: 2014. Május. 17, 18:44:04 írta tozser » Naplózva

A legnehezebb dolog a vilagon tudni hogyan kell valamit jol csinalni vagy irni es szo nelkul vegignezni azt hogy azt valaki rosszul csinalja vagy irja.
Oldalak: 1 [2] 3
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Powered by SMF 1.1.7 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország