NOL Fórum
2017. Október. 22, 03:57:49 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Új IP cím
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: [1] 2
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Közlekedés, városkép  (Megtekintve 3544 alkalommal)
methus
Global Moderator
Hero Member
*****
Hozzászólások: 19 070


vöröscsillagász és boszorkány is


« Dátum: 2014. Április. 28, 10:52:22 »

Beirasaikbol kovetkeztetve sokan igenyelnek egy ilyen topikot.
Ime.
Naplózva

Art is I, science is we. (Claude Bernard, 1865)
methus
Global Moderator
Hero Member
*****
Hozzászólások: 19 070


vöröscsillagász és boszorkány is


« Válasz #1 Dátum: 2014. Április. 28, 10:55:55 »

kecske
Global Moderator
Hero Member
*****

Jelentem: megnéztem a négyes metrót, kiszálltam minden állomáson, hogy az állomásépületet is láthassam. Nagyon szép az egész. A legjobban a Rákóczi téri állomás tetszett, ahol a felszíni tereprendezés különösen jól sikerült. A Rákóczi tér Budapest egyik legrondább tere volt, most nagyon békés, barátságos. Szellős, van egy kis zöld is, meg padok, ahová le lehet ülni. Alul, az állomáson igen jó benyomást kelt a nagyméretű kivetítő. Kicsit meglepődtem, hogy Kelenföld-városközpontot Bikás parknak hívják, nekem már későn jött, régen voltam bikás.

( Persze lehet, hogy csak a két darab Kelenföldet akarták elkerülni, az nem is baj. Pár éve mondta egy külföldi ismerősöm, hogy a hármas metrón meg lehet zavarodni a sok Ferenctől ( Ferenc körút, Ferencziek tere, Deák Ferenc tér, ráadásul közel egymáshoz ; azóta persze a Ferenc körút neve megváltozott, ez 33 %-os Ferenc-csökkentést jelent. )

( Amúgy a Kossuth teret is megnéztem, az nem tetszik, főleg az a betonsíkság nem, a régi tér sokkal hangulatosabb volt ) 
 
« Utoljára szerkesztve: 2014. Április. 28, 11:33:04 írta methus » Naplózva

Art is I, science is we. (Claude Bernard, 1865)
methus
Global Moderator
Hero Member
*****
Hozzászólások: 19 070


vöröscsillagász és boszorkány is


« Válasz #2 Dátum: 2014. Április. 28, 10:59:40 »

Purple Fox
Full Member
***

A Rákóczi téren egyszer szálltam le a metróról, elég különleges az a két betongyűrű a BAZ megyei helységekkel, és utána a "gilisztajárat" Mosolyog Pedig a többi betonos állomás, pl. a Fővám tér, nem tetszik.
A Kelenföld városközpont mögötti parkot mindig is Bikás parknak hívták, a szobor miatt Vigyorog Szerettem oda járni, de már jó régen voltam. A pestiek 90%-a viszont most találkozott először ezzel a névvel.

A Kossuth tér nem csak neked nem tetszik.

Tényleg nem szerencsés a sok egyforma név. A felénk járó busznak eddig volt egy "Péterhegyi út" és egy "Péterhegyi köz" megállója 4-5 megálló különbséggel. A metró miatti átszervezés után lett egy Péterhegyi út/Neszmélyi út, egy Péterhegyi út/Menyecske utca, és egy Kelenvölgy-Péterhegy (ez az eddigi "Ady Endre út" buszmegálló és a "Kelenvölgy" villamosmegálló összevonásából keletkezett). A Péterhegyi közt szerencsére átnevezték Olajfa utcára (az ellenkező irányban eddig is úgy hívták...)  Mosolyog 
Naplózva

Art is I, science is we. (Claude Bernard, 1865)
methus
Global Moderator
Hero Member
*****
Hozzászólások: 19 070


vöröscsillagász és boszorkány is


« Válasz #3 Dátum: 2014. Április. 28, 11:02:41 »

kecske
Global Moderator
Hero Member
*****

Idézet
Purple Fox - 2014. Április. 25, 16:12:38
A Kelenföld városközpont mögötti parkot mindig is Bikás parknak hívták, a szobor miatt. A pestiek 90%-a viszont most találkozott először ezzel a névvel.
A kiencven százalékhoz tartozom, pedig laktam valaha arrafele. Viszont ha kilencven százalék nem tudja, akkor nem informatív a név. Ennél talán még a "Tétényi út" név is többet mondana. Nem tudom. ( Vagy lehetne a megálló a Tétényi/Bártfai sarkán, rövidebb pálya elég lett volna, és jól megközelíthető lenne a kórház is ; persze csak egy laikus érvelését mondom, nem értek hozzá. ) 
« Utoljára szerkesztve: 2014. Április. 28, 11:16:49 írta methus » Naplózva

Art is I, science is we. (Claude Bernard, 1865)
methus
Global Moderator
Hero Member
*****
Hozzászólások: 19 070


vöröscsillagász és boszorkány is


« Válasz #4 Dátum: 2014. Április. 28, 11:04:59 »

Sarkanyszeker
Hero Member
*****

Idézet
kecske - 2014. Április. 25, 10:51:16
( Amúgy a Kossuth teret is megnéztem, az nem tetszik, főleg az a betonsíkság nem, a régi tér sokkal hangulatosabb volt )
Az nem beton. Kecsi. Stabilizált murva. Hogy a fák a helyükön maradjanak addig is, amíg gyökeret vernek.
Ezt fontos megjegyezni, mert ez az itthoni jobber társadalom büszkesége. 
« Utoljára szerkesztve: 2014. Április. 28, 11:17:32 írta methus » Naplózva

Art is I, science is we. (Claude Bernard, 1865)
methus
Global Moderator
Hero Member
*****
Hozzászólások: 19 070


vöröscsillagász és boszorkány is


« Válasz #5 Dátum: 2014. Április. 28, 11:09:58 »

kecske
Global Moderator
Hero Member
*****

Idézet
Purple Fox - 2014. Április. 25, 19:53:29
A megálló valószínű azért került oda, mert több hely van, és tényleg az a központ, ahova könnyen el lehet jutni bármelyik panelból. Arról nem is beszélve, hogy ott fog járni az 1-es villamos.

Elég sok a csomópont, egymáshoz túl közel. Az Újbuda Központ és a Móricz is nagyon közel van egymáshoz, és hát ott a Kosztolányi is, ami szintén nem kis csomópont. Emlékeim szerint volt olyan terv is régebben, hogy a Kosztolányin lesz megálló és az Újbuda Központnál nem.

Sőt olyan terv is volt, nem tudom emlékszel-e még rá, hogy a Duna alatt lett volna egy megálló, egyik irányban a Gellért térre, másik irányban a Fővám térre lehetett volna kijönni. 
« Utoljára szerkesztve: 2014. Április. 28, 11:15:04 írta methus » Naplózva

Art is I, science is we. (Claude Bernard, 1865)
methus
Global Moderator
Hero Member
*****
Hozzászólások: 19 070


vöröscsillagász és boszorkány is


« Válasz #6 Dátum: 2014. Április. 28, 11:14:02 »

matter
Hero Member
*****

Idézet
kecske - 2014. Április. 25, 20:06:11
Idézet
Purple Fox - 2014. Április. 25, 19:53:29
A megálló valószínű azért került oda, mert több hely van, és tényleg az a központ, ahova könnyen el lehet jutni bármelyik panelból. Arról nem is beszélve, hogy ott fog járni az 1-es villamos.

Elég sok a csomópont, egymáshoz túl közel. Az Újbuda Központ és a Móricz is nagyon közel van egymáshoz, és hát ott a Kosztolányi is, ami szintén nem kis csomópont. Emlékeim szerint volt olyan terv is régebben, hogy a Kosztolányin lesz megálló és az Újbuda Központnál nem.
Sőt olyan terv is volt, nem tudom emlékszel-e még rá, hogy a Duna alatt lett volna egy megálló, egyik irányban a Gellért térre, másik irányban a Fővám térre lehetett volna kijönni.

Egyik mérnök barátom úgy véli, azért, mert ott lehet a lóvét kivenni. Tán kevésbé standardizálhatók a költségek, gondolom. 
Naplózva

Art is I, science is we. (Claude Bernard, 1865)
methus
Global Moderator
Hero Member
*****
Hozzászólások: 19 070


vöröscsillagász és boszorkány is


« Válasz #7 Dátum: 2014. Április. 28, 11:27:18 »

kecske
Global Moderator
Hero Member
*****

Idézet
matter - 2014. Április. 25, 20:08:07
Egyik mérnök barátom úgy véli, azért, mert ott lehet a lóvét kivenni. Tán kevésbé standardizálhatók a költségek, gondolom.

Ezt a Duna alatti megállóra mondta ? Szerintem logikus elképzelés lett volna. A Gellért tér és a Fővám tér távolsága nem több 300 méternél. A szerelvény fel se tud gyorsulni. 
Naplózva

Art is I, science is we. (Claude Bernard, 1865)
methus
Global Moderator
Hero Member
*****
Hozzászólások: 19 070


vöröscsillagász és boszorkány is


« Válasz #8 Dátum: 2014. Április. 28, 11:30:44 »

KapitányG
Hero Member
*****

Idézetet írta: kecske - 2014. Április. 25, 20:13:14
Idézet
...A Gellért tér és a Fővám tér távolsága nem több 300 méternél.
http://hu.wikipedia.org/wiki/M4-es_metr%C3%B3vonal - eszerint 400 méternél is több  Mosolyog
Nekem úgy rémlik, azt mondták, azért Bikás park, mert a két "központ"-ot akarták elkerülni. Nekem egyébként az "Újbuda-Központ" megnevezés újabb és ismeretlenebb, mint a Bikás park. 
Naplózva

Art is I, science is we. (Claude Bernard, 1865)
methus
Global Moderator
Hero Member
*****
Hozzászólások: 19 070


vöröscsillagász és boszorkány is


« Válasz #9 Dátum: 2014. Április. 28, 11:36:22 »

matter
Hero Member
*****

Idézet
kecske - 2014. Április. 25, 20:13:14
Idézet
matter - 2014. Április. 25, 20:08:07
Egyik mérnök barátom úgy véli, azért, mert ott lehet a lóvét kivenni. Tán kevésbé standardizálhatók a költségek, gondolom.

Ezt a Duna alatti megállóra mondta ? Szerintem logikus elképzelés lett volna. A Gellért tér és a Fővám tér távolsága nem több 300 méternél. A szerelvény fel se tud gyorsulni.

Gondolom , két megállónál könnyebb nem létező költségeket felszámolni, mint egynél  Mosolyog
Naplózva

Art is I, science is we. (Claude Bernard, 1865)
methus
Global Moderator
Hero Member
*****
Hozzászólások: 19 070


vöröscsillagász és boszorkány is


« Válasz #10 Dátum: 2014. Április. 28, 11:40:39 »

kecske
Global Moderator
Hero Member
*****
Idézet
KapitányG - 2014. Április. 25, 20:30:47
Idézet
kecske - 2014. Április. 25, 20:13:14
...A Gellért tér és a Fővám tér távolsága nem több 300 méternél.
http://hu.wikipedia.org/wiki/M4-es_metr%C3%B3vonal - eszerint 400 méternél is több  Mosolyog
Nekem úgy rémlik, azt mondták, azért Bikás park, mert a két "központ"-ot akarták elkerülni. Nekem egyébként az "Újbuda-Központ" megnevezés újabb és ismeretlenebb, mint a Bikás park.
Az Újbuda Központ elnevezés biztos, hogy hosszú évek óta van már. Amúgy elhiszem, hogy a Bikás park is régi elnevezés, csak én nem ismertem.

Ami meg a több, mint 400 métert illeti, az a két most kiképzett megálló távolsága. A Duna - úgy tudom - kb. 300 méter széles itt. Tehát a gyalogosoknak nem kellett volna többet menniük, mint mondjuk a Lehel téri megállónál, ott is legalább ennyire saccolom az északi és a déli feljáró közötti távolságot 
Naplózva

Art is I, science is we. (Claude Bernard, 1865)
methus
Global Moderator
Hero Member
*****
Hozzászólások: 19 070


vöröscsillagász és boszorkány is


« Válasz #11 Dátum: 2014. Április. 28, 11:44:22 »

kecske
Global Moderator
Hero Member
*****

Idézet
matter - 2014. Április. 25, 20:37:02
Idézet
kecske - 2014. Április. 25, 20:13:14
Idézet
matter - 2014. Április. 25, 20:08:07
Egyik mérnök barátom úgy véli, azért, mert ott lehet a lóvét kivenni. Tán kevésbé standardizálhatók a költségek, gondolom.

Ezt a Duna alatti megállóra mondta ? Szerintem logikus elképzelés lett volna. A Gellért tér és a Fővám tér távolsága nem több 300 méternél. A szerelvény fel se tud gyorsulni.


Gondolom , két megállónál könnyebb nem létező költségeket felszámolni, mint egynél  Mosolyog


Az igaz ( bár ott meg a "Duna alattiság" miatt extrákat lehet felszámolni ). 
Naplózva

Art is I, science is we. (Claude Bernard, 1865)
methus
Global Moderator
Hero Member
*****
Hozzászólások: 19 070


vöröscsillagász és boszorkány is


« Válasz #12 Dátum: 2014. Április. 28, 11:46:41 »

KapitányG
Hero Member
*****
Idézet
kecske - 2014. Április. 25, 20:47:18
Az Újbuda Központ elnevezés biztos, hogy hosszú évek óta van már.
Lehet, valóban, mintha ez lett volna kiírva a 4-es villamosokra. De én a négyes-hatoson mindig azt figyeltem, hogy a Fehérvári út felé megy-e, vagy a Körtér felé  Mosolyog Soha nem neveztem Újbuda-Központnak.
Egyébként a Skála (bocsánat, Allee) és a Körtér sem távolság. 
Naplózva

Art is I, science is we. (Claude Bernard, 1865)
methus
Global Moderator
Hero Member
*****
Hozzászólások: 19 070


vöröscsillagász és boszorkány is


« Válasz #13 Dátum: 2014. Április. 28, 14:57:51 »

Purple Fox
Full Member
***

Idézet
KapitányG - 2014. Április. 25, 21:03:01
Idézet
kecske - 2014. Április. 25, 20:47:18
Az Újbuda Központ elnevezés biztos, hogy hosszú évek óta van már.

Lehet, valóban, mintha ez lett volna kiírva a 4-es villamosokra. De én a négyes-hatoson mindig azt figyeltem, hogy a Fehérvári út felé megy-e, vagy a Körtér felé  Mosolyog Soha nem neveztem Újbuda-Központnak.
Egyébként a Skála (bocsánat, Allee) és a Körtér sem távolság.

Pár éve kirobbantottam egy flame-t az egyik topikban az Újbuda-központról  Vigyorog Biztos, hogy az Allee megnyitásakor még "Fehérvári út" volt, a villamosokra meg még régebben "Fehérvári úti lakótelep" volt kiírva (erről is volt egy szócsata, hogy mi számít lakótelepnek)...

Szerintem is jobb lett volna, ha a Kosztolányin van egy megálló, a Móricz-Újbuda-központ meg közös, így is mindkettőnek csak egy kijárata van. Csak azt lehet felhozni ellene, hogy mostanában minden csomópont egységes-közös nevet kap (mint a Corvin-negyed, a 32-esek tere, vagy a kicsik közül a Kelenvölgy-Péterhegy), amit itt nehéz lett volna megoldani. 
« Utoljára szerkesztve: 2014. Április. 28, 15:01:07 írta methus » Naplózva

Art is I, science is we. (Claude Bernard, 1865)
methus
Global Moderator
Hero Member
*****
Hozzászólások: 19 070


vöröscsillagász és boszorkány is


« Válasz #14 Dátum: 2014. Április. 28, 15:00:38 »

KapitányG
Hero Member
*****

Idézet
Purple Fox - 2014. Április. 25, 22:19:19
... Kelenvölgy-Péterhegy)...
Erről jut eszembe: a felétek járó busz, az a "régi" 41-es lenne? (Szerettem, egyrészt a két Vincellér utca miatt, másrészt meg a külső végállomásról látható panoráma miatt.)
 
Naplózva

Art is I, science is we. (Claude Bernard, 1865)
Oldalak: [1] 2
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Powered by SMF 1.1.7 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország